Followers

Jadi Ahli VIP, klik LIKE

Home » , » Tips naik pangkat
| 0 comments ]
Share

As-salam untuk sahabatku semua..
Hurm lagi beberapa hari je lagi kita akan mengginjak ketahun baru. Antara sedar dengan tidak usia kita pun makin meningkat. Berbicara tentang azam apakah azam yang telah anda laksanakan sepanjang tahun 2009 ini? emm..bagi yang telah berjaya meriasasikan azam dengan penuh jitu tu Suri ucapkan tahniah kepada mereka..tapi pada yang gagal dipertengahan jalan tu mungkin ia memerlukan sedikit usaha lagi dan lagi untuk berjaya menuju kehadapan.

Apa-apapun ingatkah setiap azam yang ingin diukirkan dihati kita wajarlah sekiranya kita merancangnya mengikut kemampuan kita sendiri dari sudut tarikh dan masa yang bakal kita gapaikan kelak.

Pasa semua yang berkerjaya pastinya akan mengharapkan kenaikan pangkat suatu hari kelak. Namun kenaikan pangkat setingkat daripada jawatan sekarang sudah melambangkan banyak perkara. Bukan sahaja nilai gaji yang lebih besar, malah rasa hormat dari rakan sekerja yang lain juga turut dapat dirasakan tapi yang lebih penting pengiktirafan oleh majikan terhadap usaha tugas yang anda lakukan itu adalah lebih bermakna dalam kehidupan anda.

Namun begitu diakui bukan mudah untuk kita memperoleh kenaikan pangkat. Anda harus berkerja keras disamping menunjukkan prestasi yang membanggakan. Tapi kedua perkara ini saja sebenarnya tidak mencukupi sekiranya, ada beberapa faktor lain lagi yang berkaitan dengan sikap yang harus dijadiakn amalan untuk mempercepatkan anda naik pangkat!! Apa rahsia dia??



Share/Bookmark

0 comments

Post a Comment

 
Real Time Web Analytics