Followers

Jadi Ahli VIP, klik LIKE

Home » , , » Ustazah dibunuh
| 0 comments ]
Share

PORT DICKSON 3 Sept. – Seorang ustazah dan anak lelakinya ditemui mati dibunuh dengan kaki dan tangan terikat serta kepala mangsa dibalut kain sarung dalam kejadian di sebuah flat di Jalan Sutera Lama berhampiran Pasar Besar di sini pagi ini.

Dua beranak malang yang dibunuh kejam itu ialah Norliza Ishak, 35, dan anak lelakinya, Amirul Ayman Mohd. Yusof, 10.

Mangsa mengajar di Sekolah Kebangsaan Port Dickson dan berasal dari Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, Kelantan.

Ketika kejadian, dia hanya tinggal bersama anak lelakinya kerana suaminya menguruskan perniagaan di Kaherah, Mesir.

Ketua Polis daerah, Supritendan Baljeet Singh berkata, mayat kedua-dua beranak itu ditemui rakan sekerjanya yang datang ke rumah pada pukul 10 pagi ini.

“Polis percaya kejadian itu berlaku antara pukul 4 hingga 5 petang semalam berdasarkan keadaan mayat yang sudah mula lebam.

“Siasatan di tempat kejadian mendapati, mayat dua beranak ini ditemui dalam keadaan terlentang manakala kaki dan tangan mereka terikat.

“Kepala mangsa turut dibalut dengan kain sarung,” katanya pada sidang akhbar di tempat kejadian hari ini.

Baljeet berkata, siasatan awal di lokasi kejadian mendapati, tiada kesan umpil ditemui pada pintu rumah mangsa malah ia terkunci rapat.

“Polis masih menyiasat punca sebenar pembunuhan ini dan sedang mencari bukti tinggalan penjenayah yang terlibat dalam kejadian tersebut,” katanya.

Menurut beliau, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuh kedua-dua mangsa namun pihaknya menyiasat kes ini mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Dalam pada itu, Baljeet memberitahu, rakan sekolah mangsa mengesyaki sesuatu berlaku terhadap dua beranak itu selepas mereka tidak hadir ke sekolah hari ini.

“Mangsa gagal dihubungi oleh rakannya sejak semalam. Dua beranak itu merupakan guru dan pelajar di sekolah yang sama,” katanya.

0 comments

Post a Comment

 
Real Time Web Analytics