Followers

Jadi Ahli VIP, klik LIKE

Home » , , » MALAYSIA VS LAOS AFF SUZUKI CUP MALAM INI
| 0 comments ]
Share

Jom kita nantikan permainan malam ini, malaysia lawan laos piala suzuki aff 2010.

AMRI YAHYAH (kiri) akan mendapat tempat dalam kesebelasan utama pada perlawanan Malaysia menentang Laos di Palembang malam ini.

MALAYSIA hanya ada satu misi untuk dilunaskan pada perlawanan terakhir Kumpulan A Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki 2010 menentang Laos malam ini.
Mereka hanya mahu menang pada aksi yang akan berlangsung di Stadium Jaka Baring, Palembang itu.
Pada masa yang sama, skuad bimbingan K. Rajagobal itu mengharapkan tuan rumah, Indonesia menewaskan Thailand.
Andai Thailand menang ke atas Indonesia, impian Malaysia untuk terus melangkah ke pusingan seterusnya akan berkubur.
Pada dua aksi terdahulu, Malaysia tewas 1-5 kepada Indonesia dan seri tanpa jaringan dengan Thailand Sabtu lalu.
Kali ini, anak-anak buah Rajagobal memiliki keyakinan untuk memusnahkan Laos dan fokus mereka hanyalah untuk mencatatkan kemenangan.
Kapten skuad kebangsaan, Safiq Rahim, 23, berkata, keyakinan mereka semakin melonjak setelah berjaya mengikat Thailand 0-0 Sabtu lalu.
“Selepas dibelasah Indonesia (1-5), kami terlampau berhati-hati pada separuh masa pertama ketika menentang Thailand kerana takut dibolosi. Sebab itulah kami lebih banyak bertahan.
“Pada babak kedua, kami dapat semula keyakinan dan menemui rentak untuk menyerang tetapi tidak bernasib baik untuk menjaringkan gol.
“Jadi, pada aksi menentang Laos ini, kita memang harus menang.
“Kita pernah bertemu Laos di Sukan SEA 2009 dan kebanyakan pemain mereka adalah sama. Jadi saya yakin Malaysia akan menang,” kata Safiq ketika dihubungi Kosmo! di Palembang petang semalam.
Rajagobal dijangka mengekalkan kesebelasan sama ketika bertemu Thailand tetapi Khyril Muhymeen Zambri mungkin menggantikan Amirulhadi Zainal di posisi sayap manakala Amri Yahyah mungkin menggantikan penyerang Safee Sali yang mengalami kecederaan.
Ditanya tentang kemungkinan Indonesia akan memberikan kemenangan kepada Thailand untuk menyekat kemaraan Malaysia ke separuh akhir, Safiq hanya berharap agar tuan rumah meneruskan momentum kemenangan setelah membelasah Malaysia 5-1 dan Laos 6-0.
“Itu saya tak boleh nak kata apa. Tapi saya tak fikir Indonesia akan bermain untuk kalah kerana mereka pasti tidak mahu mengecewakan penyokong setia mereka.
“Bagi kami pula, kami tidak mahu tahu apakah kedudukan semasa perlawanan Indonesia-Thailand kerana mahu fokus sepenuhnya untuk menang ke atas Laos. Selepas itu, kami berserah saja sama ada layak atau tidak,” jelas Safiq.

0 comments

Post a Comment

 
Real Time Web Analytics