Followers

Jadi Ahli VIP, klik LIKE

Home » , , » TIGA SUSPEK ROGOL PELAJAR 16TAHUN
| 0 comments ]
Share

Tiga suspek yang didakwa menculik dan merogol seorang pelajar berumur 16 tahun awal pagi semalam di sebuah kampung di Marang, kini ditahan reman empat hari untuk membantu siasatan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner K Manoharan, berkata ketiga-tiga suspek itu disiasat mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan kerana menculik dan Seksyen 376 kerana merogol.
"Polis juga menahan abang mangsa yang dipercayai mempunyai masalah dengan ketiga-tiga suspek itu, untuk membantu siasatan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. 

Beliau berkata, polis masih menyiasat hubungan seorang pelajar berumur 14 tahun dengan suspek berkenaan dan bagaimanapun remaja itu kemudian dibebaskan.

Katanya, pelajar itu dikatakan menelefon kakak mangsa pada hari kejadian untuk memberitahunya bahawa mangsa dalam keadaan baik.


Manoharan juga berkata, pelajar tersebut turut menyatakan abang mangsa yang berumur 31 tahun berada bersama-sama ketiga-tiga suspek yang berumur antara 20 dan 27 tahun yang berasal dari Pasir Mas dan Bachok, Kelantan dan seorang lagi dari Kuala Lipis, Pahang.


Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi semalam, seorang lelaki datang dan mengetuk rumah pelajar berkenaan di kampung berkenaan, kata beliau.

Katanya, selepas ibunya yang berumur 53 tahun membuka pintu, seorang lelaki menyerbu masuk ke dalam rumah dan menarik tangan mangsa sebelum melarikannya dengan sebuah kereta.

Polis berjaya mengesan ketiga-tiga suspek berkenaan melalui panggilan yang diterima kakak mangsa daripada pelajar berkenaan.


Dua suspek itu berjaya ditahan pada kira-kira 12.20 tengah hari semalam di sebuah kedai runcit di Kampung Pulau Rusa di sini sementara seorang lagi suspek yang menghantar mangsa balik ke rumahnya, tidak lama kemudian turut diberkas, katanya.


Manoharan berkata, mangsa mendakwa dia dirogol oleh ketiga-tiga suspek ketika ditahan di sebuah rumah di Kampung Pasir Panjang di sini. - BERNAMA

0 comments

Post a Comment

 
Real Time Web Analytics