Followers

Jadi Ahli VIP, klik LIKE

Home » , , , , » Muet Speaking
| 0 comments ]
Share

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.Lama sudah tidak menaip kan? sempena cuti ni, cs nak citer pasal kawan cg yang dah buat muet registration untuk meghadapi muet 2014. Dia kata muet speaking ni antara yang mencabar untuk dapat muet result yang cemerlang.

Selain daripada muet speaking, terdapat juga muet writing. Tapi, hari ni kita fokus pada muet speaking dahulu. Apa itu muet speaking? Untuk apa ujian ini? Ia adalah salah satu syarat untuk menempatkan diri ke peringkat Ijazah. Oh. MUET stand for Malaysian University English Test. Ni salah satu contoh tajuk yang dicerita oleh kawan cs yang nak ambik muet tu. Dia kata tajuk muet speaking lebih kurang macam di bawah ni.

Candidate A: Aimi (UiTM, OM, Part 4)
Candidate B: Jusoh (UiTM, Masscom, Part 6)
Candidate C: Aku
Candidate D: Anna (UiTM, Business, Part 6)

Task A: Impact of television programme in our lives.
Task B: Television programme that give the most impact in our lives.

Candidate A: Sports program
Candidate B: Documentary
Candidate C: News report
Candidate D: Drama series
 
Nampak macam senang kan? cs pon tak pernah ambik muet lagi. Maklumlah degree cs ni tak la hebat macam korang semua, :) Tapi cs penah jugak ada pengalaman ala muet speaking pada satu zaman dahulu. Lebih kurang macam tu jugak la tajuk dia. Kepada kawan kawan yang sedang menunggu masa untuk buat ujian muet speaking ni ni, semoga berjaya ya. Tenang je. Ianya tidaklah seteruk yang disangka.

Okay. Di sini, cs kongsikan link yang membe beri pada cs dan link yang cs berjaya dapatkan daripada Google. Semoga ia dapat membantu anak-nak murid cs yang masih tercari cari cara untuk menjawab Muet Speaking Test. Semoga berjaya!


 
Cs doakan semua nak murid berjaya mendapatkan result muet yang cemerlang paling koman pon band 4 :) Good luck adik-adik semua. Nantikan tips muet 2014 pada post yang seterusnya.
 

0 comments

Post a Comment

 
Real Time Web Analytics